SBÜ Gülhane
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
T.C. Sağlık Bakanlığı

Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
SBÜ Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Kalite Yönetim Birimi

Güncelleme Tarihi: 23/10/2018


KALİTE POLİTİKAMIZ

Hoşgörülü, ilkeli güvenilir, konusunda uzman eğitimli personel ile doğru teşhis ve tedavi hizmeti sunmak, hasta ve çalışan memnuniyetini sağlamak, toplam kalite yönetimi prensipleri ve yasal mevzuatlar doğrultusunda kaliteli sağlık hizmeti vermektir.

Kalite Yönetim Biriminin Amacı
Hastanemizin içinde süregelen tüm faaliyetlerin içeriklerini incelemek, verimliliklerini değerlendirmek, iyileştirme süreçlerini planlamak ve hastane yapısına yönelik toplam kalite çalışmalarını yürütmektir.

Kalite Yönetim Biriminin Görevleri
Kalite Yönetim Birimi kurum içinde geliştirilen iş süreçlerinin tanımlamaları doğrultusunda toplam kalite çalışmalarını koordine eder, toplam kalite çalışmaları verilerini muhafaza eder ve Kalite Yönetim Kurulunun tüm işleyişe hakim bir kalite politikası oluşturması ve sürekliliğini sağlaması için gereken unsurları belirler, önerir, belirlenmiş kalite standartlarını, bunlara ulaşma çalışmalarını ve yapılacak olan değişikliklerin ayrıntılarını bir program dahilinde izler.

Amaçlanan kalite seviyesine bu plan doğrultusunda ulaşılmasına çalışır. Bu faaliyetlerle ilgili tüm verileri kendi bünyesinde muhafaza eder. Hatalı ya da eksik iş süreçlerinin önceden hedeflenen kalite seviyesine uygunluğu için periyodik olarak istatistiksel veriler toplayıp değerlendirerek yapılacak iyileştirme aşamalarını belirler.


Bununla birlikte Kalite Yönetim Birimi;

SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
Bölüm Hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirir.
Hastanenin öz değerlendirmeleri yönetir.
Hasta ve çalışan memnuniyetini değerlendirir.
SKS çerçevesinde hazırlanan doküman yönetimini sağlar.
Hizmet sunumuna yönelik istatistikî bilgileri değerlendirir.
SKS çerçevesinde belirlenen komitelerin faaliyetlerini takip eder.
Düzeltici ve önleyici faaliyetlerin takibini yapar.
Komisyonların yaptığı toplantıların takibini yapar.


PERSONEL
Hem.Pınar KAHRAMAN EKİCİ  Kalite koordinatörü   3148
Hem.Nalan KURNAZ                                                  3151
Uzm.Hem.Arzu GEMALMAZ                                      3150
Sağ.Me.Cüneyt ÇİĞDEM                                           3149

Güvenlik Raporlama Formu

1. Yaptığınız olay bildirimi kurumsal sistemimizdeki aksaklıkları tespit edip düzeltilmesi için Hasta Güvenliği Komitesi'nde görüşülecektir. Hassasiyetiniz için teşekkür ederiz.

2. Olayın gerçekleştiği bölüm, birim ismi, personel ve hasta ismi olan formlar dikkate alınmayacaktır.
Güvenlik Raporlama Formu doldurmak için lütfen tıklayınız.

3. Sağlık tesislerinin hata risklerine karşı önlem alma amacı ile gerçekleştirdiği faaliyetlerde yol gösterici olması, sağlık çalışanlarının yaygın hatalar konusunda daha bilinçli olması ve istenmeyen hatalar için gerekli önlemlerin alınması amacıyla http://grs.saglik.gov.tr adresinden Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığına bildirimde bulunabilirsiniz. GRS, bu gerekliliği sağlamak adına her hangi bir manuel veri girişine imkân tanımamakta, hata bildirimi için Hata Sınıflandırma Sistemleri (HSS) standardını kullanmaktadır. Ayrıca bildirim sırasında ip adresi, lokasyon bilgisi, kişi adı vb. hiçbir kişisel bilgi veri tabanına kaydedilmemektedir. 

Çalışan Memnuniyeti Anketi

Çalışan memnuniyeti anketini bilgisayarınıza indirmek için lütfen tıklayınız.