SBÜ Gülhane
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Sağlık Bakanlığı

Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
SBÜ Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Ramazanda da Sağlık için Hareket Edelim

Güncelleme Tarihi: 18/05/2018

RAMAZANDA DA SAĞLIK İÇİN HAREKET EDELİM

T.C Sağlık Bakanlığı tarafından 2011’de yapılan “Kronik Hastalıklar Risk Faktörleri Araştırması”na göre, Türkiye genelinde kadınların %87’si,erkeklerin %77’sinin yeterli ölçüde fiziksel aktivite yapmadığı belirlenmiştir. Bu oranlar, hareketsiz yaşam tarzının ülkemiz için ciddi boyutlarda olduğunu ortaya koymaktadır. Düzenli yapılan fiziksel aktiviteler ile obezite önlenebilir, hipertansiyon ve inme riski azalır, kan yağları ve kolestrol düzenlenir, kas kitlesi artar, kemik yapısı güçlenir, osteoporoz ve düşmeye bağlı kırık riski azaltılabilir.
Ayrıca depresyon ve anksiyete ile mücadelede de önemli rol oynar.

Ramazan ayında da fiziksel aktivitenin önemli olduğu unutulmamalıdır.
Gün içerisinde beslenme ve su tüketiminin olmaması, hatta çalışmayan bireylerde uyku düzeninin öğlen saatlerine yaklaştırılması, hareketsiz kalınan (inaktif) sürenin artmasına sebep olmaktadır. Oruç tutan bireylerin iftardan sonra da hareketsiz olmayı tercih ettikleri gözlenmektedir. Bu durum kilo artışı ile sonuçlanabilmektedir. Oruç tutmanın ibadet olmasının yanı sıra sağlık için faydalı olduğu şüphesizdir. Oruç tutmanın faydasını korumak ve artırmak için fiziksel aktivite yapılmalıdır. Fiziksel aktiviteyi doğru zamanda ve uygun şiddette yapılması çok önemlidir.

Düzenli spor yapan, ancak ramazan ayı boyunca spora ara verenlerin, genel kondüsyonunda % 30’a yakın kayıplar gözlenmekte olup, çalışma açığının kapatılması, en az 5-6 haftalık bir süreyi gerektirmektedir. Ramazan ayında bilinçli şekilde spor yapmaya devam edilmelidir.

            Fiziksel aktivite için uygun zamanlama iftardan 2-3 saat sonra olmalıdır.
İftar saatinden sonra kan şekeri yükselecektir, hemen egzersiz yapmak yerine vücudun ihtiyacı olan sıvı ve enerji gereksinimi bu sürede tamamlanmış olmalıdır. Fiziksel aktivite yaklaşık ise 30 dk. süre ile hafif veya orta şiddette olmalı ve kişiye özel planlanmalıdır.

            Fiziksel aktivite; metabolizmanın yavaşlamasını engelleyeceği gibi, formda ve sağlıklı kalmayı da sağlar. İftarda alınabilecek fazla kalorinin, kilo artışına neden olmasını engeller. Aktivite öncesi ve sonrasında yeterli sıvı alımı oldukça önemlidir. Uygun fiziksel aktivite programınız için FİZYOTERAPİSTİNİZE DANIŞIN!..

Fizyoterapist İlknur Erden 

basın_kalp.jpg