Hastanemiz Kalite Birimi Tarafından Hazırlanan Proje Açılış Programı
09 Mart 2022

  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg


Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalite Yönetim Birimi tarafından hazırlanarak Ankara Kalkınma Ajansına sunulan “DAVRANIŞ TEMELLİ İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İLE BİLGİ TEKNOLOJİLERİYAYGINLAŞTIRILARAKRAMAK KALA OLAY FARKINDALIĞI ARTIYOR”  başlıklı Projemiz teknik destek programı kapsamında başarılı bulunmuş ve Ankara Kalkınma Ajansı tarafından desteklenerek 04.02.2022 tarihinde imzalandı.

       Projenin açılışı  07 Mart 2022 tarihinde Başhekim Prof. Dr. Cevdet Serkan GÖKKAYA, Başhekim Yardımcısı Uzm. Dr. Nihal Durmaz, Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü Birgül ARMUTCU, Kıdemli Danışman ve Eğitimci Ferkut ÖZDEMİR, İlimiz Sağlık Kurumlarından Kalite Direktörleri, Kalite birim çalışanları ve Hastanemiz Bölüm Kalite Sorumlularının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

          Açılışta Başhekim Prof. Dr. Cevdet Serkan GÖKKAYA, Başhekim Yardımcısı Uzm. Dr. Nihal Durmaz konuşma yaparak, Hasta ve Çalışan güvenliği, Risk davranışlarının azalması ile güvenli davranış arttırılması,  Sürekli İyileştirme ve Ramak Kala Olay Bildirimlerinin önemini söyleyerek, Projede emeği geçenlere ve katılımcılara teşekkür ettiler.

   Eğitimler 07-08/Mart/2022 tarihlerinde saat 08:30 - 16:30 saatleri arasında Hastanemiz Fahrettin Alpaslan Toplantı Salonunda sırasıyla aşağıdaki konu içerikleri kapsamında;

1.GÜVENLİK KÜLTÜRÜ

 Güvenlik kültürü nedir?  Yalın Hastane, Yalın Dönüşüm, Davranış Odaklı Güvenlik Yönetimi Sistemi Nasıl Kurulur? Değişim modeli, Liderlik, Organizasyonel destek, Bilgi Teknolojileri

  Davranış değişikliği, Ramak Kala Olay Nedir? Sürekli iyileştirme ?

  2.ÇALIŞMA ORTAMI

  Güvenli davranış, Bilgi Güvenliği, Güvenli Çalışma Ortamı ve bölüm bazlı riskler nelerdir..?

  İletişim ve eğitim,  Ölçme ve Değerlendirme ,  Günlük gözlemler, iyi uygulamaların tanımlanması

  Eğitim ve Beceri eksikliği nedeniyle oluşan risklerin tanımlanması ve giderilmesi

Standart ve odaklanmış metotlarla öğrenme prosesinin günlük çalışmaların ve ortak kültür oluşumunun bir parçası haline getirilmesi..?

  3. ÖDS ANALİZİ(ÖNCÜL, DAVRANIŞ, SONUÇ)

 Yönetimin taahhüdü, İlkeler politikalar,  Risk ve güvenlikle ilgili ramak kala olay bilinci

 Hasta güvenliğine yönelik yaklaşım ‘’bul ve düzelt’’, Kavramsal Düşünme

4. PROSEDÜRLER VE STANDARTLAR

    Öğrenen ve davranışları değişen dinamik bir organizasyon oluşumunun sağlanması

    İş güvenliği hedefleri ile eğitim ihtiyaçları arasındaki bağlantıların kurulması ,  

    Risk ve güvenlikle ilgili standartlar , Önleyici göstergelerin kullanılması

5. DAVRANIŞSAL BECERİ MATRİSİ

     Beceri ve Yetkinlik Geliştirme Sistemi, Stratejik Düşünme becerisi

     Farkındalık ve Motivasyon, Çalışanların güvenlik algısı, tutumları,

6. KRİTİK DAVRANIŞLARIN BELİRLENMESİ

   7. İŞ GÜVENLİĞİ STRATEJİLERİ

  Hedeflerin gerçekleşmesi ve risklerin giderilmesini sağlayacak tüm faaliyetleri kapsayan Bilgi Teknolojileri

     Risk davranışlarının azalması ile  güvenlidavranış arttırılması konusunda öncüller..?

     Sürekli İyileştirme Döngüsünün kurulması, Ramak Kala Olay Bildirimleri

  8.RİSKLERİN BELİRLENMESİ VE ÇALIŞANLARIN GÜVENLİ DAVRANIŞLARININ GELİŞTİRİLMESİ   

   Bilgi Teknolojilerinin yaygınlaştırılması ile Ramak Kala olay analizleri, Güvenli davranışların sürekliliğinin sağlanması

   9. RİSK ANALİZİ, STRATEJİK AMAÇLAR, KÖK NEDEN ANALİZİ

  10. MAKİ GAMİ

        Toplam 85 kişiye eğitim verilmiştir.